شناسهٔ خبر: 174490 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد؛

آیین امضا و تبادل تفاهم‌نامه شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت فرودگاهی

ع آیین امضا و تبادل تفاهم نامه فی مابین شرکت فرودگاه ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه های ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم امضا و تبادل تفاهم‌نامه فی مابین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران صبح روز دوشنبه ۲۸ مردادماه در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

آیین امضا و تبادل تفاهم‌نامه شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت فرودگاهی

علی عبدی معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این مراسم اظهار کرد: این اطلس با تلاش و همت دو ساله همکاران در مجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تهیه شده که در آن ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۸۰ همت تعریف شده است و فرودگاه‌ها به عنوان بستر امن و سودآور معرفی می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی شده است ظرف مدت کوتاهی ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری با سرعت بالایی در بین اصحاب صنعت و اتاق‌های بازرگانی مورد استقبال قرار گیرد و به بیش از ۲ برابر افزایش یابد.

عبدی گفت: روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران سایتی برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری فرودگاهی با جزئیات کامل فرصت‌های سرمایه گذاری طراحی و تهیه کرده است که در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

معاون شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به سند جامع هوشمندسازی فرودگاهی ایران بیان کرد: در خصوص ارتقای خدمات ارائه شده در فرودگاه‌ها، باید از نسل ۲ به سمت نسل ۴ حرکت کنیم و مردم بدون نیاز به حضور فیزیکی از خدمات هوشمند بهره‌مند شوند.

وی افزود: سند جامع هوشمندسازی فرودگاهی ایران حاصل مطالعه بیش از ۲۴۰ سند بین‌المللی و فرودگاه‌های برتر جهان است که امروز رونمایی می‌شود.

عبدی با اشاره به امضای ۲۶ تفاهم‌نامه مشارکت در فرودگاه‌های کشور به ارزش بیش از ۱۸ همت نیز گفت: اگر همین میزان مشارکت تامین شود، میزان درآمدهای غیر هوانوردی کشور افزایش می‌یابد. به طور مثال نسبت درآمد هوانوردی به غیر هوانوردی فرودگاه استانبول ۵۰- ۵۰ است، درحالی که کمتر از ۷ درصد درآمدهای فرودگاهی کشور از محل منابع غیر هوانوردی تامین می‌شود.